فستیوال های جذاب در شنزن
فستیوال های جذاب در شنزن

فستیوال های جذاب در شنزن


اگر در زمان مناسبی به شهر شنزن سفر کنید، موفق به بازدید از برخی جشن های منحصر به فرد البته در مقیاس های کوچک خواهید شد. یکی از این جشن ها ، جشن آب پاشی است ، در این مراسم رسم بر این است که افراد برای شادباش بر یکدیگر آب می پاشند و با این کار امید وارند که شیطان را از خود دور کنند و بدشانسی های سال گذشته را با آغاز سال نو دور بریزند. این جشن در کنار رقابت کشتی های اژدها که هر دو در فصل بهار اتفاق می افتند ، مهمترین رخداد های تقویمی مردم قوم Dai به حساب می آیند. حتماً زمانی که برای شرکت در این جشن به دهکده آمدید ، آمادگی کامل جهت شرکت داشتن تمام وکمال در مراسم را داشته باشید. درمقابل جشن مشعل ها ، که نوعی جشن سنتی برای نژاد Yi به شمار می آید و در ششمین ماه تقویم قمری چینی برگزار می شود ، همه افراد لباس های رنگ روشن می پوشند و مشعل هایی در دست می گیرند و در میان خانه ها و مزارعشان راه می روند. معمولاً ؛Yi ها در این مراسم برای احترام به روح اجدادشان مرغ یا مرغابی قربانی می کنند. اگر خوش شانس باشید ممکن است درست همزمان با حضور شما در این محل به یکی از این مراسم دعوت شوید.


یکی دیگر از جشن هایی که در این دهکده اجرا می شود ، جشن میله و چاقو ست که مخصوص مردم قوم لیسو (Liso) است ، نمایش های این جشن تجربه ای نفس گیر و خاطره انگیز برای شما خواهند بود. این مراسم در دومین ماه از تقویم قمری چین برپا می شود.
نمایش این جشن از دو بخش تشکیل می شود بخش نخست که در روز اول انجام می شود ، به « پرش به درون دریای آتش » شهرت دارد. این مراسم به این صورت است که چندین نفر مرد پابرهنه به درون آتش مشتعل می پرند.در ادامه این مراسم در روز دوم ، نمایش پرمخاطره تری را شاهد خواهید بود ، که به « بالارفتن از کوه گل میخ های تیغه ای » شهرت دارد. در این مراسم ، فرد نمایش دهنده ، از دو تیر بلند چوبی در حالی بالا می رود که 32 عدد تیغه برنده به جای پله های نردبانی در آن به کار برده شده است. مرد پابرهنه است و تیغه ها از لبه برنده رو به کف پای مرد هستند. این جشن خاص ، در سپاس از Wangji قهرمانی که با شجاعت به مردم قوم لیسو (Lisu) در مقابل تجاوز بیگانگان در دوران حکومت سلسله Ming کمک نمود، بر پا می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: چین،تور چین،دیدنی های چین,
نويسنده : سمیه عزیزی